U bent hier: Home

Master in de Ziekenhuisfarmacie

homepagina interuniversitaire ManaMa ziekenhuisfarmacie


Welkom

Welkom op de website van de interuniversitaire master-na-master opleiding ziekenhuisfarmacie. Deze opleiding is een samenwerking tussen KU Leuven (penvoerende universiteit), UAntwerpen, UGent en VUB.

De interuniversitaire master na masteropleiding is gespreid over drie academiejaren en leidt tot een gezamenlijk diploma

De opleiding tot ziekenhuisapotheker is opgesplitst in een interuniversitaire academische master-na-master opleiding (60 studiepunten) en een beroepsbekwaming onder vorm van stage (3500 uur) in een ziekenhuisapotheek.

De opleiding staat open voor alle kandidaten met een diploma Apotheker, Master in de Farmaceutische Zorg-Apotheker of Master in de Geneesmiddelenontwikkeling-Apotheker die door hun faculteit werden geselecteerd.

Inschrijven

Iedere student moet inschrijven aan zijn eigen universiteit.

Door het interuniversitair karakter van de opleiding volstaat het niet om enkel aan je eigen universiteit in te schrijven maar moet je ook (enkel administratief en kosteloos) inschrijven aan de andere drie universiteiten.  Daar zal je telkens een studentenkaart krijgen om te kunnen genieten van de studentenvoorzieningen (oa studentenrestaurant).

Jammer genoeg is dit een universiteit-specifieke procedure die hieronder staat aangegeven. 

 

UAntwerpen (studenten KU Leuven, UGent, VUB)

Voor de registratie voor een interuniversitaire opleiding waarbij de Universiteit Antwerpen niet je thuisinstelling is, heb je de volgende documenten nodig:

  • Een toetredingsovereenkomst, te bekomen via de online aanmelding. Voor de keuze van de inschrijving maak je de volgende selectie: "Diplomacontract --> Uitwisselingsprogramma --> Interuniversitair akkoord --> Interuniversitaire opleiding X" (waar X staat voor de betrokken opleiding).
  • Een kopie van je identiteitskaart
  • Een inschrijvingsbewijs van je thuisinstelling waarop de interuniversitaire opleiding vermeld wordt
  • Een digitale foto (.jpg formaat, max 100kb)

In deze situatie mag je uitzonderlijk de documenten elektronisch via onze helpdesk tijdens de inschrijvingsperiode indienen. De registratie van de opleidingsonderdelen die je aan de Universiteit Antwerpen wil volgen, gebeurt na de verwerking van je registratie via je SisA selfservice. Voor de registratie betaal je niets. Hierna ontvang je van de centrale studentenadministratie op je postadres een persoonlijke toegangscode voor SisA, Blackboard en Webmail en een studentenkaart.

 

KU Leuven (studenten UAntwerpen, UGent, VUB)

Studenten in een interuniversitaire opleiding, schrijven ook in aan KU Leuven. Als de betalende hoofdinschrijving al gebeurd is aan een andere universiteit dan is deze inschrijving kosteloos. Bij aanmelding op de dienst studentenadministratie dien je een inschrijvingsbewijs of studentenkaart voor te leggen met vermelding van de opleiding en het academiejaar waarvoor je bent ingeschreven en (een kopie van) je identiteitskaart en een pasfoto (kan ook ter plaatse gemaakt worden).
 

ga naar de pagina inschrijvingen en volg de instructies voor "Online voorinschrijving" en "definitieve inschrijving"

Voor de definitieve inschrijving moet le langsgaan bij de dienst inschrijvingen Universiteitshallen Naamsestraat 22 Leuven

UGent (studenten KU Leuven, UAntwerpen, VUB)

 

Beste studenten UA, KULeuven of VUB,

Indien u zich wilt registreren als UGent gaststudent, kan dit backoffice verlopen:
Mits het doormailen van een geschikte digitale pasfoto (als bijlage met als naam: naam.voornaam) naar
linde.eeckhout@ugent.be, kan u een UGent studentenkaart verkrijgen (om bvb de UGent resto's te bezoeken).
De foto dient aan volgende voorschriften te voldoen:
recente en herkenbare foto, frontaal aanzicht, geen donkere glazen, gezicht neemt 2/3 van de foto in beslag, verhouding hoogte / breedte is 4 x 3, minimum hoogte en breedte: 480 pixels x 360 pixels, formaat: jpg/jpeg, maximum: 1 megapixel, witte achtergrond -->met andere woorden: een gewone pasfoto in het juiste formaat (480 pixels x 360 pixels).

Om een NMBS treinkaart te bekomen voor uw verplaatsingen naar de verschillende universiteiten, dient u de studentenadministratie van uw faculteit/universiteit van inschrijving te raadplegen. Zij kunnen u een attest bezorgen voor de aanvraag van een NMBS treinkaart.

VUB (studenten KU Leuven, UAntwerpen, UGent)

Het on-line formulier "inschrijving als gaststudent" moet ingevuld en doorgestuurd worden. De inschrijving zal door een collega van het SAC Studenten Administratie Centrum in orde gebracht worden.

Onderstaande link geeft bijkomende verduidelijking over de te volgen procedure.

https://my.vub.ac.be/faq/hoe-kan-ik-me-inschrijven-als-gaststudent-aan-de-vub

Voor vragen en opmerkingen kan je terecht bij Mevr. Petra Jacobs